Tipy a rady

Jaký vypadá český zákazník

Jaký vypadá český zákazník

Jste při nakupování hodně ovlivněni reklamou? Pojedete i do vzdálenější prodejny, jen když tam bude co nejlevnější zboží? Podívejte se, do jaké kategorie zákazníků spadáte.

Zákazníky lze obecně rozdělit do sedmi skupin:

  1. Ovlivnitelný typ: Jako ovlivnitelný typ je označen milovník reklamy, kterého lze získat především vzhledem výrobku. Tento typ zákazníka často odchází z prodejny s úplně jiným zbožím, než měl původně v úmyslu koupit. Typickým představitelem této cílové skupiny je mladší žena s vyšším příjmem.
  2. Náročný zákazník: Náročný zákazník vyžaduje dostatečnou šířku i hloubku sortimentu. Vyhledává proto často hypermarkety. Rád platí kartou a oceňuje nabídku dalších služeb. Opět se jedná spíše o ekonomicky aktivní ženy mladšího a středního věku s vyšší kupní silou.
  3. Mobilní pragmatik: Jejich mužským protipólem je mobilní pragmatik. Nakupuje ve velkém a je ochoten si pro nákup dojet do vzdálenější prodejny, když mu vyhovuje. Preferuje velkoplošné jednotky, kupuje raději značkové a modernější zboží. Je často otcem rodiny a vyhovuje mu platit kartou.
  4. Loajální hospodyňka: Ve skupině loajální hospodyňka jsou především o ženy, které už nejsou ekonomicky aktivní, tedy obvykle nad 55 let. Vyhledávají menší prodejny s příjemnou a ochotnou obsluhou. Obvykle za nákupy necestují. Přicházejí nejčastěji pěšky nebo využívají MHD. Nakupují často a méně, většinou v hlavní prodejně.
  5. Opatrný konzervativec: Typem, který vždy nakoupí jen to, co plánoval, je opatrný konzervativec. Reklamě zásadně nevěří a není náročný. Je však citlivý na cenu.
  6. Nenáročný flegmatik: Nenáročný flegmatik bere nákup jako nutné zlo a snaží se trávit cestou za nákupy i nákupem samotným co nejméně času. Opět jde spíše o muže, a to jak mladšího, tak staršího. K tomuto typu patří i podskupina odpůrců globalizace, kteří zásadně nenakupují v mezinárodních řetězcích. Zahrnuje jak muže, tak ženy, a to spíše mladšího a středního věku.
  7. Šetřivý typ: Galerii typologie nakupujících uzavírá poměrně rozšířený šetřivý typ. Známe ho z oficiálních otevření nových prodejen, kde probíhají mimořádně výhodné nabídky, ochutnávky a soutěže. Často jde o seniory, a to jak muže, tak ženy. Důkladně pročítají letáky a mají dokonalý přehled o cenách všech prodejen v okolí. Jsou ochotni za nákupy cestovat, častěji veřejnou dopravou než autem.


Zanechte komentář

NEWSLETTER COOP CLUB