Tipy a rady

Jak na namožené svaly?

K namožení svalů dochází při nadměrné fyzické zátěži, nejčastěji když přeceníme své síly při sportu. Po náročné fyzické námaze dojde ve svalech k chemickým změnám, často pociťujeme tzv. únavovou bolest. Poradíme vám, jak se s ní co nejrychleji vypořádat.

Jako prevence namožených svalů působí strečink, tedy řádné protažení po sportovním výkonu, které pomůže odplavit nahromaděnou kyselinu mléčnou ze svalů. Co ale dělat, když svaly přesto bolí? Poradíme vám několik triků, jak se co nejrychleji dostat zpět do formy:

1. Nejlepším lékem pro namožené svaly je klid a teplo. Rozhodně se tedy nedoporučuje další zátěž.

2. Pokud se svaly urputně rozbolí, jako první pomoc pomáhá jejich nahřátí – tedy například horká vana. Do ní můžeme přidat pár kapek skořicového nebo zázvorového oleje. Ty mají protibolestivé a protizánětlivé účinky a zlepšují látkovou výměnu ve svalech, čímž přispívají k jejich regeneraci.

3. Další pomoc nám nabízí příroda a homeopatický přípravek Arnica montana C15. 3 až 5x denně vycucáme jednu kuličku, přičemž 15 minut před a po nic nejíme a nepijeme. Arnica výrazně urychlí regeneraci namožených svalů. Přípravek stojí kolem 70 Kč a dostaneme jej v lékárně.

4. Rovněž v lékárně nebo drogerii najdeme množství uvolňujících sportovních gelů, které obsahují napříkladkostival nebo kaštan.

5. Někdy může svalová bolest přecházet až ve svalovou horečku a křeče, na nichž se podílí zejména nedostatek hořčíku a vápníku. Při svalové horečce doporučujeme zklidňující přípravky – například jemnou masáž levandulovým olejem.



Zanechte komentář

NEWSLETTER COOP CLUB

Přihlašuji se k odběru týdenního newsletteru s novými recepty, soutěžemi a zajímavými články.