Tipy a rady

Žijeme na sociálních sítích

Svět sociálních sítí vytváří svou vlastní realitu. Je plná krásných fotek, dojemných příběhů a motivačních citátů. Máte-li chuť zařadit se na seznam virtuálních existencí a získat i mnohá pozitiva, která tento specifický vesmír nabízí, přikládáme návod!

Facebook

Nejoblíbenější sociální síť vévodí internetu od roku 2007. Slouží ke komunikaci mezi uživateli, k seznámení, sdílení nejrůznějších dat a především k zábavě. Do systému je nutná registrace, na jejímž základě je pak vytvořen profil. Uživatelé spolu mohou komunikovat prostřednictvím soukromých zpráv, skupinových konverzací, ale také veřejných příspěvků na „zdi“. Tu si můžete představit jako nástěnku, která je vyvěšená online. Vyvěsit na ni můžete nejenom textové příspěvky obohacené o mnoho smajlíků, kterými se zde vyjadřují pocity, ale také videa či fotografie.

Abyste mohli komunikovat se světem, je nejprve potřeba založit profil. Na přihlašovací stránce www.faceboook.com stačí vyplnit krátký registrační formulář a poté kliknout na pole „registrovat se“. Co o sobě na svém profilu prozradíte, můžete sami ovlivnit. Je možné nahrát profilovou fotografii, vyplnit políčko bydliště, pracoviště a případně i místa studia. Facebook vám pak navrhne osoby, které byste mohli znát. Přidání přátel, se kterými můžete komunikovat, je velmi lehké. Stačí vyplnit jméno do horního příkazového řádku a na profilové stránce dotyčného člověka kliknout na tlačítko „přidat do přátel“. Stejným způsobem vyhledáváte také další věci, které vás zajímají.

Pokud se tímto vyhledáváním dostanete na stránku či profil, který byste rádi sledovali pravidelně, stačí kliknout na tlačítko „to se mi líbí“ a začnete odebírat pravidelné příspěvky. Ty se budou zobrazovat na úvodní stránce spolu s novinkami, které nově vyvěsili či okomentovali vaši přátelé.

Tato síť nabízí skvělou příležitost pro inzerci výrobků či služeb, vypsání anket či soutěží, ale také sdílení zájmů. Oblíbené jsou zde nejrůznější hry, kvízy a aplikace. Čas od času se mezi uživateli objeví nejrůznější výzvy, u nichž se zmínění musí natočit a příspěvek pak sdílejí pro ostatní. Populární bylo třeba polévání ledovou vodou, nebo výzva v pití pivních půllitrů na jeden zátah.

Facebook však nenabízí pouze profily soukromých osob, ale také nejrůznějších podnikatelských subjektů i zájmových skupin. Oblíbené jsou především stránky s recepty, sportovními plány, ale také zpravodajské či sportovní informace. Na facebooku se totiž informace mohou šířit rychleji než na běžných webových stránkách, navíc mají subjekty možnost získat okamžitou zpětnou vazbu svých fanoušků či zákazníků.

Naše stránka www.facebook.com/coopclubcz

Také COOP nabízí pro své zákazníky facebookovou stránku, a to s názvem COOP CLUB. Každý den zásobuje své čtenáře skvělými recepty a zajímavými lifestylovými články. Chybět nesmí ani soutěže a upoutávky z akčních letáků. Díky odebírání novinek už vám žádná důležitá zpráva neunikne. Prostřednictvím facebookových stránek COOP CLUB navíc můžete získat odpovědi na své dotazy týkající se dění v COOPu.

Twitter

Další oblíbenou sociální sítí využívanou především mladší generací je twitter. Jedná se o sociální síť a mikroblog, který umožňuje uživatelům posílat a číst příspěvky zaslané jinými uživateli (followers). Těmto příspěvkům se říká tweety. Tweet může být dlouhý maximálně 140 znaků. Služba je na internetu zdarma, ale zasílání SMS zpráv je účtováno dle sazebníku telefonního operátora. Vyhledávání v příspěvcích probíhá pomocí tzv. hashtagů. Jedná se o slovo nebo frázi, která začíná dvojkřížkem, např. #coopprodejny. Používání twitteru je typické pro celebrity a známé značky, ale často slouží i pro předávání krátkých rychlých zpráv z aktuálního dění.

LinkedIn

LinkedIn je profesní sociální síť, na které se setkávají profesionálové. Diskutují o pracovních zájmech a nabízí své zkušenosti personalistům i přímým zaměstnavatelům. Jedná se o virtuální prostor, na kterém profesionálové z nejrůznějších oborů vytvářejí své profily a snaží se oslovit potenciální zaměstnavatele, aniž by nutně hledali novou pracovní pozici. Jak shodně uvádí mnozí personalisté – ideální pracovní pozice se nabízí většinou tehdy, kdy ji nepotřebujete či aktivně nehledáte. Vyhledávání je stejně jako v předchozích případech založeno na klíčových slovech. Je tedy dobré co nejvíce specifikovat své znalosti, dovednosti a pracovní zkušenosti. Součástí profilu může být i fotografie. Ta by však opět měla odpovídat profesním zájmům.



Zanechte komentář

NEWSLETTER COOP CLUB