Zdravý životní styl

Červená čočka

Červená čočka je skvělá pro děti

Červená čočka je příbuznou hnědé čočky, která u nás již dávno zdomácněla. Červená čočka má po oloupání slupky červenou (přesněji oranžovou) barvu a právě díky chybějící slupce má lepší stravitelnost a snižuje nadýmání.

Proč je červená čočka zdravá?

Červená čočka je bohatým zdrojem železa, selenu, fosforu, zinku, vitamínu B6. Obsahuje vlákninu, která povzbuzuje činnost střev a je dobrou prevencí zácpy. Škroby obsažené v luštěninách se díky vysokému obsahu vlákniny pomalu vstřebávají a umožňují tak rovnoměrné uvolňování glukózy do krve.

Jak vařit červenou čočku?

Červenou čočku není nutné namáčet. Při vaření se mění její barva z červené na žlutou a není třeba ji vařit dlouho. Stačí 10 minut a můžeme ji podávat. Solíme těsně před koncem vaření a jako koření můžeme použít česnek, oregano, koriandr nebo třeba tymián.

Nač ji použít?

Červená čočka se hodí na mnoho způsobů – jako příloha k masu, uzenině nebo vejci, ale také jako salát, do polévek nebo různých předkrmů. Pokud ji převaříme, máme z ní výbornou kaši, oblíbenou hlavně u dětí.  Pro svou velmi dobrou stravitelnost se tato luštěnina doporučuje jako první koncentrovanější zdroj bílkovin pro děti od 9. měsíce věku, třeba v podobě polévky. Červená čočka se ale výborně hodí i pro těhotné nebo kojící matky a to právě díky tomu, že je nenadýmá.

Vyzkoušejte naše recepty:

Recept na čočkovou kaši z česnekem máme ZDE

Recept na polévku z červené čočky naleznete ZDE

Zanechte komentář

NEWSLETTER COOP CLUB

Přihlašuji se k odběru týdenního newsletteru s novými recepty, soutěžemi a zajímavými články.