COOP TIP COOP TERNO COOP TUTY TREFA COOP DISKONT COOP STAVEBNINY COOP CENTRUM

Červená čočka nenadýmá

Červená čočka

Proč je červená čočka zdravá?

Červená čočka je bohatým zdrojem železa, selenu, fosforu, zinku, vitamínu B6. Obsahuje vlákninu, která povzbuzuje činnost střev a je dobrou prevencí zácpy. Škroby obsažené v luštěninách se díky vysokému obsahu vlákniny pomalu vstřebávají a umožňují tak rovnoměrné uvolňování glukózy do krve.

Jak vařit červenou čočku?

Červenou čočku není nutné namáčet. Při vaření se mění její barva z červené na žlutou a není třeba ji vařit dlouho. Stačí 10 minut a můžeme ji podávat. Solíme těsně před koncem vaření a jako koření můžeme použít česnek, oregano, koriandr nebo třeba tymián.

Nač ji použít?

Červená čočka se hodí na mnoho způsobů – jako příloha k masu, uzenině nebo vejci, ale také jako salát, do polévek nebo různých předkrmů. Pokud ji převaříme, máme z ní výbornou kaši, oblíbenou hlavně u dětí.  Pro svou velmi dobrou stravitelnost se tato luštěnina doporučuje jako první koncentrovanější zdroj bílkovin pro děti od 9. měsíce věku, třeba v podobě polévky. Červená čočka se ale výborně hodí i pro těhotné nebo kojící matky a to právě díky tomu, že je nenadýmá.

Vyzkoušejte naše recepty:

Recept na čočkovou kaši z česnekem máme ZDE

Recept na polévku z červené čočky naleznete ZDE

Jedna reakce na Červená čočka nenadýmá

  1. Pingback: Luštíme luštěniny « Coop Club

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>